Amatőr Faesztergálás Portál.

Magyar amatőr faesztergályos klub - fóruma!
Pontos idő: 2018.10.19. 16:49

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Keresés



Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 41 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2012.01.28. 21:23 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.11. 23:04
Hozzászólások: 446
kép: 296
kép: 296
Tartózkodási hely: Salgótarján
Neked  tetszik: 0 ,
Akiknek tetszik: 276 ,
Sziasztok!

Gondban vagyok azzal a motorral, amit a fűrészemhez szereztem. Mielőtt rátérek a lényegre, leírom a motor adatait.
380/220V, 1,5KW, 1450 1/min A meghajtó tárcsa d=110mm, hajtott tárcsa 220mm.

Tegnap jött egy villanyász, hogy bekösse a motort, viszont amikor meglátta az adatokat azt mondta, hogy nekem nem jó ez a motor, mert ha átköti 380-ról 220-ra akkor a teljesítménye az egy fázis miatt kb. a névleges harmadára esik.
Még az üzemi kondival sem lesz több 600-650W-tól. Az pedig nekem kevés.

Beszéltem a tulajjal, aki szerint a felezett áttétel miatt viszont ez a teljesítmény a duplájára nől. A kérdésem az, hogy mi az igazság? Megfelel nekem ez a motor, vagy sem?

Még valami. Van e értelme csökkenteni a meghajtó tárcsa méretét (110mm-ről 100mm-re), ahhoz, hogy egy kis + teljesítményre tegyek szert? Vagy ennek nincs értelme, mert a fordulat is csökken 724-ről 660-ra.


Üdv


Kovi


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2012.01.28. 22:23 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.12. 23:54
Hozzászólások: 122
kép: 23
kép: 23
Tartózkodási hely: érd
Neked  tetszik: 14 ,
Akiknek tetszik: 31 ,
Szia Kovi!
Hát, ahogy írod ezt a motort, az úgy van, ahogy a villanyos ember neked mondta! Szerintem is kevés lesz neked. A 380-as háromfázisú motort ha átkötik egy fázisú 220- ra akkor a teljesítménye erősen csökken!
A tulajnak viszont nincs igaza, mert azzal, hogy nagyobb a meghajtott tárcsa,attól a TELJESÍTMÉNY egyáltalán nem lesz a duplája, csak könnyebben forgatja a gépet, de csak fele fordulaton. Ez egyáltalán nem hat a teljesítményre! Ez konyhanyelven megfogalmazva.
Fizika: P=UI Azaz feszültség szorozva áramerősséggel. Az eredményt Wattban kapjuk. Jele"W" Tehát látható, hogy a tárcsák egymáshoz való aránya , köszönő viszonyba sincs a teljesítménnyel.
Neked egy eredeti egyfázisú 1500 W_ os motorra van szükséged, ha nincs bent a három fázis. Egy fázisúba még az 1200 W_ os is elég lehet kíméletes használattal, de szerintem nem éri meg az árkülönbség, hogy csak alig-alig tolod az anyagot!
Üdvözlettel:brutus

_________________
Aki öt szóval mondja el, amit hárommal is el lehetne mondani, az egyéb gazságokra is képes.


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2012.01.29. 19:01 
Szia kovi !A problémádra egyfázisu frekiváltó a megoldás ,ha a motorodon kint van a hat kivezetés.Vagy egyfázisú motor.


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2012.02.13. 19:20 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.11. 23:04
Hozzászólások: 446
kép: 296
kép: 296
Tartózkodási hely: Salgótarján
Neked  tetszik: 0 ,
Akiknek tetszik: 276 ,
Sziasztok!

Újra a véleményeteket kérem. Ma megjött a villanymotor a szalagfűrészemhez.
Jó állapotban úgy érzem új csapágyakkal, kondenzátorral. Ami viszont számomra érdekes az a tengely vége. 383

Két oldalt van lapolva a tengely. Nem tudom, hogyan lehet erre rögzíteni az ékszíjtárcsát.
Ha valaki tudja, vagy van ötlete, írja már le ide, hogy nyugodtan aludjak az iccaka!

Köszönöm


Kovi


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2012.02.13. 21:22 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.02.07. 11:07
Hozzászólások: 303
kép: 85
kép: 85
Tartózkodási hely: Fulda, Germany
Neked  tetszik: 0 ,
Akiknek tetszik: 260 ,
Szia Kovi!

Jó lenne látni hogyan néz ki az ékszíjtárcsád. Általában a tengelyre reteszkötéssel szokott rögzítve lenni, ezen felelü valamilyen csavar rögzítés is szükséges (radiális vagy tengely irányú) a tárcsa tengely irányú elmozdulása ellen.

Üdv, Robo


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2012.02.13. 21:30 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.11. 23:04
Hozzászólások: 446
kép: 296
kép: 296
Tartózkodási hely: Salgótarján
Neked  tetszik: 0 ,
Akiknek tetszik: 276 ,
Szia Robo!

Még nincs tárcsám, az csak ezután készül.


Kovi


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2012.02.13. 22:35 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.13. 22:42
Hozzászólások: 1132
kép: 661
kép: 661
Tartózkodási hely: Kóka
Neked  tetszik: 612 ,
Akiknek tetszik: 614 ,
Szia Kovi!

A legegyszerűbb megoldás motort szétszeded a forgórész elviszed egy olyan helyre ahol reteszhez készítenek hornyot.
Másik megoldás, az ékszíjtárcsát megcsináltatod tengelyátmérőre, majd a lapolásnak megfelelően megreszeled az elledarabot, majd az ékszíjtárcsát ezzel a közdarabbal összehegeszted, majd utána reszelsz.

_________________
Üdv. Pozsi


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2012.02.14. 00:11 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.16. 10:58
Hozzászólások: 944
kép: 470
kép: 470
Tartózkodási hely: Buda
Neked  tetszik: 74 ,
Akiknek tetszik: 460 ,
Ez a tengelyvég hasonlít a kerékpár középagy (a pedálnál) négylapú kónuszos tengelyvégre. Az olcsóbb bringáknál ez a megoldás az elterjedt manapság. (Az ékes már csak nagyon régi gépeken van, az ISIS és okta bordástengely, meg a legújabb csőtengelyhez csapágyak a közepes és jobb bringákon vannak.) A lényeg, hogy a kónuszos négyalpúnál a tengelyvégben van egy menetfurat, amibe apát hajtva lehet a pedálkart a tengelyvégre stabilan rögzíteni. Leszedni meg csak a hozzá való lehúzóval lehet.
Ha a te tengelyvégedben van menetes furat, és a lapolás kónuszos, akkor hasonló lehetett az elgondolás. Ehhez viszont az ékszíjtárcsa középfuratát kónuszosan négylapúra reszelni kézből úgy, hogy ne imbolyogjon a tárcsa és ne is üssön a futása, nos az nagy mutatvány lenne. A bringa pedálkar ha ezen a helyen hibás szerelés vagy bármi egyéb okból kikotyog (annak puhább az anyaga, mint a tengelyé), az lényegében javíthatatlan, utolsó mutatványként még meg lehet ívelni: azaz szép parabolikusan íves pályán a kukába lehet hajítani.
A kép és a többiek írásai alapján: Ha nem kónuszos és nincs menet a tengelyvégben, marad a reteszfészek maratás, vagy valamilyen közdarab készít(tet)ése.

_________________
Küzdj a klímaváltozás ellen: használj fát!


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2012.02.14. 11:01 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.11. 20:33
Hozzászólások: 167
kép: 22
kép: 22
Neked  tetszik: 370 ,
Akiknek tetszik: 10 ,
Szervusz Kovi !
A tárcsát úgy készítsd el, hogy illeszkedjen a tengelyvégre, a lapolás
biztosítja, hogy ne tudjon elfordulni,/ végül is az éket helyettesíti/ a
Tárcsa rögzítéséhez, fúrj menetet a tengelyvégbe és egy nagy alátét-
tel biztosíthatod lecsúszás ellen . Üdvözlet ! vidor


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2012.02.14. 11:52 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.11. 10:33
Hozzászólások: 281
kép: 130
kép: 130
Tartózkodási hely: Eger
Neked  tetszik: 341 ,
Akiknek tetszik: 101 ,
Szia Kovi!
A szíjácsát gondolom esztergályos készíti.
Vidd el neki a motort és szakszerűen ráteszi.
Szerintem nem nagy ügy.
Gondolom a tengely sima részére kerül a tárcsa. volna ötletem, de bízd a szakértőre.

_________________
Üdv. Sándor.


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2012.02.14. 11:57 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.02.07. 11:07
Hozzászólások: 303
kép: 85
kép: 85
Tartózkodási hely: Fulda, Germany
Neked  tetszik: 0 ,
Akiknek tetszik: 260 ,
Szia Kovi!

A legszakszerűbb megoldás - ahogy Pozsi is ajánlotta - a reteszfészek maratás.
Ha SK kellene nekem megoldanom, én égy vastagabb acéllemezba reszelném a négyzet nyílást, a tárcsát (ami alu is lehet) a tengelyre húzni, a lemezt a tárcsával összecsavarorozni.
A tengely végébe menet és alátéttel csavarral biztosítani tengelyirányban. Az esetleges későbbi szerelés, változtatás miatt én nem hegeszteném.

Mekkora egyébként a tengelyed átmérője?

Üdv, Robo


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2012.02.14. 13:29 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.11. 13:16
Hozzászólások: 360
kép: 506
kép: 506
Tartózkodási hely: Keszthely
Neked  tetszik: 193 ,
Akiknek tetszik: 196 ,
3839
szia Kovi!
Én így csinálnám meg.Keresel egy tengelyméretű köracélt,abból hosszára vágsz 2db betétet.
A tárcsát rányomod a tengelyre a két darabot hozzáreszeled finomítod.Utána a tárcsához hegeszted.
Lehúzod és a másik felét is meghegeszted.
Farongáló.


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2013.11.08. 22:12 
Offline
Globál moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2013.01.24. 17:35
Hozzászólások: 537
kép: 208
kép: 208
Tartózkodási hely: Alsónemesapáti (Zalaegerszeg)
Neked  tetszik: 238 ,
Akiknek tetszik: 321 ,
Sziasztok!

Sajnos meg kell növelnem a kombi körfűrész/gyalum teljesítményét, a jelenlegi motorom kevésnek bizonyul hozzá. 1,5 kW-os , 1 fázisú (tehát direkt 220-ról) működtethető villanymotort keresek, eladót.
Gondoltam, a net böngészése mellett, itt is megkérdezem, hátha akad valakinek, és még talán meg is válna tőle...

Köszönettel!

_________________
Üdv: kiscsiszi
- Az a veszély már nem fenyeget, hogy táltossá legyek -


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2013.11.25. 23:28 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.10. 23:13
Hozzászólások: 93
kép: 11
kép: 11
Tartózkodási hely: Baranya
Neked  tetszik: 0 ,
Akiknek tetszik: 10 ,
Sziasztok!
Villanyszerelők segítsetek, az alábbi adattáblán két teljesítmény van megjelölve, akkor ez most hány wattos?
3228


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2013.11.26. 00:28 
Üdv!

A teljesség igénye nélkül:
Az S4 -periódikus üzemű, a %-ban megadott nagyságban, tehát pl 60 percből 36-ot működik, a többiben áll.
A két teljesítmény adat a két fordulathoz tartozó leadott névleges teljesítmény.
Amivel kezdeni kellett volna: 3 fázisú, csillagkapcsolású motor, csak ebben szabad használni, deltába kötve le fog égni.
Vélhetően vmilyen spec tekercselésű Dahlander vagy mechanikus fordulat csökkentővel ellátott bolygóműves motor, ez egész pontosan a típusjelzésből lehetne meghatározni, de nekem a Himmel, mint olyan nem mond semmit.
Elvileg a kapocstábla fedélben szokás a bekötést is jelölni, érdemes megnézni.

Sok sikert!


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2015.11.12. 13:50 
Offline

Csatlakozott: 2015.10.30. 16:37
Hozzászólások: 30
Neked  tetszik: 0 ,
Akiknek tetszik: 17 ,
Sziasztok !
Én is motor ügyben kérnék véleményt-tanácsot. Mint említettem, nincs hálózati áramom, így kompromisszumos megoldásban keresek a készülő esztergámhoz motort, amit még elbír az áramfejlesztőm (2.2kW Honda), és az eszterga sem "hörög"le. Adott egyszer egy kb. száz éves ( nem vicc )szénkefés motor, gyári 3000-es fordulattal, karakán nyomatékkal, de ismeretlen teljesítménnyel, szerintem faipari gép lehetett. Illetve "ez volt itthon ingyen " alapon egy orosz Kama szivattyú motorja, ami kondis, kb. 750 W, és kb. 2500-2700 fordulattal. Ékszíjhajtást tervezek különböző méretekben. A válaszokat, ötleteket előre is köszönöm !


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2015.11.12. 20:48 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.16. 10:58
Hozzászólások: 944
kép: 470
kép: 470
Tartózkodási hely: Buda
Neked  tetszik: 74 ,
Akiknek tetszik: 460 ,
Kezdő: Miért nem csinálsz inkább lábhajtásos esztergát? Akkor nem kell a villannyal bíbelődnöd, csak taposni a pedált. Ha rákeresel, sok példát találsz hozzá a neten.

_________________
Küzdj a klímaváltozás ellen: használj fát!


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2015.11.12. 21:16 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.13. 22:42
Hozzászólások: 1132
kép: 661
kép: 661
Tartózkodási hely: Kóka
Neked  tetszik: 612 ,
Akiknek tetszik: 614 ,
Szia Kezdő!

Mikapu megelőzött én is a lábhajtásost javasoltam volna neked, amit ha lesz áramod motorizálhatsz.
A motorokról tegyél fel képet.

_________________
Üdv. Pozsi


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2015.11.12. 21:23 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.11. 13:16
Hozzászólások: 360
kép: 506
kép: 506
Tartózkodási hely: Keszthely
Neked  tetszik: 193 ,
Akiknek tetszik: 196 ,
Szia Kezdő!
Szerintem ha nem túl nagy gépet csinálsz a 750w-os elég lesz.
Azt hiszem segédfázisú kapcsolással működik. Ha nem akarsz 3 gombos kapcsolót
lehet venni segédfázisú kapcsolót kb.10000ft.


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Villanymotor
HozzászólásElküldve: 2015.11.16. 22:52 
Offline

Csatlakozott: 2015.10.30. 16:37
Hozzászólások: 30
Neked  tetszik: 0 ,
Akiknek tetszik: 17 ,
Mint ígértem, köszönöm az ötleteket. De az igazsághoz tartozik, hogy mikor kedvet kaptam az esztergáláshoz, háááát..... nem éppen a lábhajtányra gondoltam. ( meg egyébként sem ment soha, hogy mást csináljon a lábam mint a kezem.... akkor meg már inkább egy "öreg rocker dobosok" forumán boldogítanám a többieket). Vezetékes áramom később sem lesz, szóval elsőre a 750 W-ost gondoltam beépíteni, legfeljebb átcserélem majd. A másik nagy hiányosságom, hogy így 55-ön túl nem vagyok akkora spíler a gépen, hogy bármiről is ( hál' istennek... :D ) képet tudnék feltölteni. Még egyszer köszi a tippeket !


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 41 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Ki van itt

Regisztrált felhasználók: nincs regisztrált felhasználó


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség