Amatőr Faesztergálás Portál.

Magyar amatőr faesztergályos klub - fóruma!
Pontos idő: 2020.12.03. 19:37

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Keresés



Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Faesztergálás vékonyan
HozzászólásElküldve: 2013.05.01. 21:19 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.13. 22:42
Hozzászólások: 1223
kép: 688
kép: 688
Tartózkodási hely: Kóka
Neked  tetszik: 645 ,
Akiknek tetszik: 683 ,
Sziasztok!

A vasárnapi szimpóziumot sokat láttam és megfogott több tárgy.
Mikapu nagy vékony kupái, valamint a szimpóziumon kézben fogott tárgyai.
Vannak napok amikor inkább abba kell hagyni az esztergálást, mert nem megy a mai nap is ezek közé tartozott. A sok forgács között elvesztek a szétrepült tárgyak.
Végén egy darab tölggyel kísérleteztem.
2453 2454
Sikerült viszonylag vékonyra kiesztergálni, de a széle kitöredezett. Elővettem a csak 30 000 pörgő gravírozót és próbáltam utánozni a profikat.
Nem véletlenül használnak fogtechnikusi fúrókat. Nem csináltam 30-nál több lyukasztást és éreztem, hogy megterhelő a gravírozót fogni.
A vékony falvastagság okát is megértettem. A kis szerszámmal dolgozni kellett mire átlyukadt a fa.
Megy ez majd jobban. Lebeg a szemem előtt.

_________________
Üdv. Pozsi


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Faesztergálás vékonyan
HozzászólásElküldve: 2013.05.01. 23:19 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.16. 10:58
Hozzászólások: 1012
kép: 476
kép: 476
Tartózkodási hely: Buda
Neked  tetszik: 83 ,
Akiknek tetszik: 509 ,
Pozsi: Az első nagyobb, majd kisebb hibák után arra jutottam, hogy vékonyfalút tulajdonképpen nagyon egyszerű készíteni. Persze mikor rájön az ember a hogyanra akkor bármi egyéb is utólag könnyűnek tűnik.
Tehát mikor kívül elkészül a henger, hogy a fa már ne üssön, utána belül kell készre esztergálni és teljesen készre csiszolni, sőt le is olajozni. Utóbbi: mert a további műveletek alatt máris elkezd száradni a fa, amit a közel végleges belső felületkezeléssel lassítani lehet. Ebben az a bonyodalom, hogy belülről kell megadni azt az alakot, ami végül elsősorban kívülről fog látszani.
Eztán kívülről csak egy kis szakaszt (2-3 cm) kell megcsinálni, de azt teljesen véglegesre a késsel, majd csiszolni és olajozni is. Ide - különösen a legelejére - késsel visszatérni többé nem nagyon lehet, mert mire a következő 2-3 cm-es szakasz elkészül, addigra minden olajozás, felületkezelés ellenére az eleje már üt annyira (ha csak 1-1,5 mm-t is), hogy ahhoz késsel nem szabad ismét hozzányúlni.
Így haladunk 2-3 cm-enként a tövéig, mindig az egyes szakaszokat teljesen készre készítve.
Ha mindehhez még lámpát is használsz, amivel a kupa belsejében a falon keresztül világítasz, az nagyon jól mutatja a falvastagságot.
Nekem így sikerült.

A 30ezres fordulatú keveset használt dremmelem tengelye nekem üt annyit, hogy a Ceglédbercelen látott finom csipkézést azzal nem nagyon tudnám megcsinálni. Ezen segíthet valamit, hogy lehet hozzá egy flexibilis hajtószárat kapcsolni, ami által nem kell az egész gép súlyát folyamatosan kézben tartani, csak sokkal kevesebbet. Ezt a flexibilist azonban még nem próbáltam ki.

_________________
Küzdj a klímaváltozás ellen: használj fát!


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Ki van itt

Regisztrált felhasználók: Bing [Bot], Google [Bot]


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség