Amatőr Faesztergálás Portál.

Magyar amatőr faesztergályos klub - fóruma!
Pontos idő: 2020.10.23. 11:06

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Keresés



Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Tere-fere
HozzászólásElküldve: 2013.05.12. 11:34 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.16. 10:58
Hozzászólások: 1012
kép: 476
kép: 476
Tartózkodási hely: Buda
Neked  tetszik: 83 ,
Akiknek tetszik: 509 ,
Szervusztok, szerintetek ezt hogyan lehet elkészíteni? Gondolom sehol semmilyen befogási nyom nincs rajta. Kinek jó a térlátása? Ha a szemben fekvő ötszög idomok éppen párhuzamosak, akkor ahova a berakás megy, az lehet a szembe-oldalhoz a megfogás, de előtte el kell készíteni az innen oldali süllyesztést, de hogyan? Meg eleve hogyan lehet magát az idomot ilyen pontosra megcsinálni?
Az alábbi képet innét vettem:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... t=2&ref=nf


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.

_________________
Küzdj a klímaváltozás ellen: használj fát!


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tere-fere
HozzászólásElküldve: 2013.05.14. 01:04 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.05.10. 21:26
Hozzászólások: 15
kép: 8
kép: 8
Tartózkodási hely: Baja
Neked  tetszik: 0 ,
Akiknek tetszik: 1 ,
Szia Mikapu!

Készítettem egy rajzot, hátha segít.
A befogásra, és a kivitelezésre egyelőre nincs ötletem.

2473


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tere-fere
HozzászólásElküldve: 2013.05.15. 21:17 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.11. 13:16
Hozzászólások: 374
kép: 513
kép: 513
Tartózkodási hely: Keszthely
Neked  tetszik: 216 ,
Akiknek tetszik: 202 ,
Szia Mikapu!
Van egy elképzelésem az ötszögű (gömb) elkészítésére.
Egy gömböt kéne esztergályozni és egyengető gyalúgépen
az oldalakat kigyalúlni.Csak meg kéne határozni az ötszög oldalméretét.
63 fokonként elforgatva tovább gyalúlni,vagy csíszolni. Nem egyszerű
megoldás,lehet hogy hülyeséget írtam de egy próbát megér.
A köröket már egyszerű megcsinálni egy hozzá esztergált fatokmányban
belehet ütni.
Üdv: farongáló.


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tere-fere
HozzászólásElküldve: 2013.05.15. 22:46 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.16. 10:58
Hozzászólások: 1012
kép: 476
kép: 476
Tartózkodási hely: Buda
Neked  tetszik: 83 ,
Akiknek tetszik: 509 ,
farongáló:
Az ötszög gyertyatartó érzésem szerint 6-10 cm széles-magas lehet legfeljebb. Lehet ekkora golyót esztergálni, de azt utána én biztosan nem tenném rá az egyengető gyalura, annál jobban féltem az ujjaimat. Pláne annyiszor, ahány oldala van. Meg az ugyebár annyiféle irányú a szálkiszakadás lehetősége is. Én vagy CNC-re, vagy valamilyen nagyon ügyes és nagyon pontos sablonban vezetve körfűrészre gyanakszom.
Igen, utána az előzményekhez képest a körök, meg a gyertya helyének elkészítése már akár egyszerűnek is mondható.
Kíváncsi vagyok, hogy sikerül-e bárkinek rájönni a megoldásra. Nekem ennél az idomnál nem megy.
Talán mégis, csak ehhez eszközöm nincs.
Ha bármilyen összevissza nyersanyag - csak adja ki a leendő teljes idomot - (1) egyik oldalán elkészítjük a gyertya helyét és a körülötte körsüllyesztéket, (2) ezt a felületet véglegesre csiszoljuk (3) a furatot vagy a körsüllyesztéket megfogásnak felhasználjuk, (4) szupportos és reteszelhető főorsójú esztergán rá lehetne-e marni a reteszelt tengelyű anyagra megfelelő szögben vezetett maróval egyenként - mindig 1/5-del elfordítva - az alsó, majd (5) felső ötszög-lap sorozatot?
Ha erre igen a válasz, akkor megtalálva a jó beállításokat, ez igen termelékenyen gyártható.
A szupportba fogott felsőmarónak "csak" síkmarás a dolga és 30ezres fordulata biztosítja a kiszakadásmentes felületet. A végén kevés kézi csiszolás csinosítja a terméket.
Kinek van ilyen gépe? Meg kedve a kísérletezésre?

_________________
Küzdj a klímaváltozás ellen: használj fát!


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tere-fere
HozzászólásElküldve: 2013.05.15. 23:21 
Üdv!

Itt az dodekaéder elkészítésének menete, akit érdekel:

http://www.magicalwoodproducts.com/dodecahedron.html

Igaz angolul van, de aki nem beszéli, azok használják a google fordítót, de a képek alapján könnyen lekövethető.

További szép napot!


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája: Dodekaéder esztergálása
HozzászólásElküldve: 2013.05.16. 06:49 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.13. 22:42
Hozzászólások: 1220
kép: 688
kép: 688
Tartózkodási hely: Kóka
Neked  tetszik: 643 ,
Akiknek tetszik: 682 ,
SZiasztok!

A Dodekaéder esztergálását áthelyeztem ide a Tere-Feréből.

_________________
Üdv. Pozsi


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dodekaéder esztergálása
HozzászólásElküldve: 2013.05.16. 11:50 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012.01.16. 10:58
Hozzászólások: 1012
kép: 476
kép: 476
Tartózkodási hely: Buda
Neked  tetszik: 83 ,
Akiknek tetszik: 509 ,
jmedvegy: Pardon, nem penta-, hanem dodekaéder. Megnéztem a készítés menetét a kapcsolón, amit küldtél. Nos, ez nem olyan nagyon egyszerű, ráadásul meglehetősen időigényes lehet.
Itt http://www.morewoodturningmagazine.com/ ... Y_2010.pdf is ugyanez az eljárás szerepel.
Itt kicsit másként: http://lumberjocks.com/whydee/blog/28086

_________________
Küzdj a klímaváltozás ellen: használj fát!


Vissza a tetejére
 Profil Személyes album  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Ki van itt

Regisztrált felhasználók: Google [Bot]


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség